livetvart.blogg.se

En blogg om vårt lilla familjeliv, inredning och pyssel.

Ny hylla

Kategori:

Vi har köpt en ny stor och framförallt rymlig hylla till vardagsrummet, än så länge är det mycket plats kvar i den men de är nog inte långvarigt, det är hyllan Expedit från www.ikea.com  
 
För att göra den lite mysig så köpte vi lite förvaringslådor till den men de är ju lite tråkigt när det liksom blir Ikea över allt, så jag valde att klä om en av lådorna, och jag är så nöjd med resultatet.
 
Steg 1: skaffa en låda 
 
Passa ut tyget:
 
Jag gjorde en överkursvariant, där jag fållade alla kanter, men de räcker nog med att man sicksackar kanten.
 
TADAAA slutresultatet på plats i hyllan, trädtyget är köpt på www.ahlens.se och jag älskar det!

Kommentarer

  • Christina säger:

    Hej Malin! Vad pysslig du är:-) Snyggt blev det!
    Kram Christina

    2012-11-09 | 21:10:54
    Bloggadress: http://carumcarvi.blogg.se

Kommentera inlägget här: