livetvart.blogg.se

En blogg om vårt lilla familjeliv, inredning och pyssel.

Ljusstakar - gör det själv

Kategori:

Jag älskar tända ljus i mängder, speciellt nu när mörkret faller tidigt. Jag har velat ha några fina olika vita ljusstakar men inte hittat de rätta eller så har de som fallit mig i smaken har kostat lite för mycket. Men så såg jag i en tidning om en som gjort egna ljusstakar.
 
Så jag besökte Prylboden, som är en liten second hand butik i Knivsta, där fann jag precis vad jag sökte, super fina ljusstakar i metall, i olika former och höjder, sedan ett besök till färgaffären för att köpa sprayfärg.
 
Resultatet:
 
Hur man gör:
1. Väljer ut/köper de ljusstakar man vill ha
2. Köper sprayfärg (tänk på att den skall vara anpassade för rätt material)
3. Slipa upp metallen och tvätta av med målar tvätt
4. Spraya (några lager behövs alltid, jag sprayade 3 omgångar för ett bra resultat)
5. Tadaaa - fina vita ljusstakar
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: